Vlastníci
Vlastníci dostávají z firmy to, co do ní vložili, případně férový díl zisku. Firma je celkově finančně zdravá.
Zaměstnanci
Zaměstnanci mají možnost ve firmě vykonávat smysluplnou práci, žít díky práci důstojný život a výkon práce neničí jejich zdraví.
Zákazníci
Zákazník má při rozhodování o nákupu skutečně svobodnou volbu, tj. má veškeré informace, není do nákupu tlačen ani k němu manipulován. Produkt prokazatelně zlepšuje jeho život a prospívá jeho zdraví.
Komunita
Firma je aktivní součástí komunity nebo komunit v místě či místech svého působení, včetně komunit v on-line prostoru.
Planeta
Firma navrhuje produkty podle principů “Z kolébky do kolébky”; využívá obnovitelnou energii, trvale snižuje energetickou náročnost, spotřebu vody, výskyt toxických látek a produkci odpadu.
Pseudo-CSR
Organizace si založí CSR oddělení oddělené od zbytku firmy. Toto oddělení se stará o její dobré jméno bez ohledu na to, v čem firma podniká.
Pseudo-nadace
Firma podniká způsobem, který ohrožuje zdraví a štěstí lidí, případně ničí životní prostředí. Místo úpravy podstaty podnikání založí bohulibou nadaci.
Pseudo-ocenění
Firma podniká způsobem, který ohrožuje zdraví a štěstí lidí, ničí životní prostředí, a přesto se hlásí do soutěží o "nejzodpovědnější firmu", případně v nich dokonce získává ocenění.
Slova vs. činy
V obecné rovině jakákoli společnost, která jedno tvrdí a druhé dělá.